CUM SA ITI FACI PRIETENI | DEZVOLTARE PERSONALA | SECRETELE SUCCESULUI | DALE CARNEGIE

Alt mod sa iti faci prieteni: Dezvoltare personala si secretele succesului Dale Carnegie

Dale Carnegie a fost unul dintre cei mai mari autori de carti de dezvoltare personala si a scris despre Alt mod sa iti faci prieteni si sa iti dezvolti relatiile. El a scris despre Alt mod sa iti folosesti abilitatile sociale pentru a te conecta cu ceilalti si a construi relatii durabile.

In cartea sa, “Alt mod sa iti faci prieteni si sa influentezi oamenii”, Carnegie ofera lectii despre Alt mod sa iti dezvolti abilitatile sociale si sa iti faci prieteni. El ne invata sa fim mai deschisi si sa ne conectam cu ceilalti prin comunicare si prin a ne asculta unii pe altii. De asemenea, ne invata sa fim mai intelegatori si sa ne asumam responsabilitatea pentru relatiile noastre.

Carnegie ne invata, de asemenea, sa ne folosim de abilitatile noastre de comunicare pentru a ne face prieteni. El ne invata sa ne folosim de limbajul corpului si sa ne folosim de intrebari pentru a ne conecta cu ceilalti. De asemenea, ne invata sa ne folosim de abilitatile noastre de ascultare pentru a intelege mai bine ceilalti si pentru a construi relatii durabile.

In plus, Carnegie ne invata sa ne folosim de abilitatile noastre de comunicare pentru a ne face prieteni si sa ne dezvoltam relatiile. El ne invata sa ne folosim de abilitatile noastre de ascultare pentru a intelege mai bine ceilalti si sa ne folosim de intrebari pentru a ne conecta cu ceilalti.

In concluzie, Dale Carnegie ne ofera lectii despre Alt mod sa iti faci prieteni si sa iti dezvolti relatiile. El ne invata sa ne folosim de abilitatile noastre de comunicare si de ascultare pentru a ne face prieteni si pentru a construi relatii durabile.
In societatea in care traim avem toate sansele sa ne întalnim cu diferiti oameni zilnic. Cu toate ca cunostintele noastre si socializarea ne pot ajuta sa evoluam, relatiile cu cei din jurul nostru pot fi destul de provocatoare. Cu toate acestea, nu este neaparat catastrofal daca nu reusim sa-i retinem de fiecare data pe toti pe care îi cunoastem, existand modalitati si metode prin care sa putem sa ne facem prieteni si sa ne mentinem pozitia de lideri fara sa fim nevoiti sa umilim pe nimeni. In acest post vom vorbi despre cele mai importante principii ale lui Dale Carnegie si Alt mod putem sa le folosim pentru a le aplica in practica.

In acest articol:

1. Dale Carnegie si Comunicarea: Primul Pas Spre Relatiile Cu Oamenii

Dale Carnegie este cunoscut pe plan international ca autor si cercetator al comunicarii si a relatiilor interumane. Abilitatea de a te conecta si face conexiuni cu oamenii este o arta in dezvoltare continua. Si, in esenta, primul pas spre unele dintre cele mai frumoase si profunde relatii provin din locul comunicarii. Sa poti face cunostinta si a mentine conversatia este o abilitate esentiala a vietii sociale.

Ti s-a intamplat vreodata sa faci cunostinta cu cineva si in secunda urmatoare sa-i uiti numele? Stiind ca uitarea numelor poate avea un impact semnificativ si profund, Dale Carnegie, regaseste stilul sau caracteristic de a folosi principii si tehnici de lucru pentru a infirma acest lucru.

Principiul numarul 1 al lui Dale Carnegie aduce in atentie faptul ca numele unei persoane reprezinta cel mai dulce si important sunet pentru acea persoana. Piesa fundamentala a comunicarii interumane, se cade sa devina cea la care sa ne aplecam atentia. Nu numai numele, ci si modul in care reactionam, precum si felul in care intelegem/ interpretam limba non-verbal a interlocutorului ne poate ajuta in relatiile pe care le stabilim.

  • Repeata numele interlocutorului de cate ori este posibil – Acest lucru va permite nu numai retinerea in mod corect a numelui, dar ajuta si partenerul de discutie sa se simta important.
  • Evita certurile pasagere – este important sa iti pastrezi linistea si sa pastrezi eticheta cu care te-ai prezentat.
  • Fii intelegator fata de alte opinii – foarte multi oameni se simt descurajati cand un interlocutor (chiar si tu) pare sa nu fie de acord cu ei.
  • Incearca sa intelegi cuvintele altora – sa se poata conecta; sa pui intrebari, sa aduci feedback si sa continui discutia este esential pentru o interconexiune solida.

2. Alt mod Iti Amintesti Numele Persoanelor Cu Care Faci Cunostinta

A avea de-a face cu oameni poate fi o mare provocare. Familiarizarea cu numele fiecarei persoane pe care o intalnesti poate fi cu adevarat sfidatoare. Dar nu inseamna ca trebuie sa te resemnezi. Dimpotriva, ar fi bine sa dai o sansa tehnicilor de memorare si sa incerci sa faci cunostinta cu cineva in asa fel incat numele sa ramana si sa se ancoreze in mintea ta.

Incepe prin a retine principiul nr. 1 al lui Dale Carnegie, conform caruia “numele unei persoane este, pentru acea persoana, cel mai dulce si mai important sunet”. Asta inseamna ca in momentul in care iei contact cu cineva, este indicat sa-i rostesti numele, repede si intuitiv, chiar si de la prima intalnire. Mai mult, in mintea ta va rasuna si thetha pentru acea persoana.

Succesul trebuie cautat in planificarea sociala. Pentru a-i aminti numele, trebuie sa implici mai multe abilitati, una dintre ele fiind anticipatea. Estimeaza-ti constant interlocutorul, cauta-i firea, habitudinile, interesele si simte cand ar fi momentul potrivit sa pui pe gura numele acestuia. Standardele de relacionare vor da roade atunci cand ne straduim sa cunoastem persoana cu care ne intalnim. Separa-te de esecurile anterioare legate de pastrarea numelor si reaminteste-ti ca tu furnizezi energia care le da viata acestor intalniri. Invata sa asociezi fisurile memoriei cu evenimentele ce se desfasoara la momentul respectiv. Astfel, folosindu-te si de umor, trebuie sa cauti saie si fulgere prin
atmosfera si sa-ti amintesti si sa-ti fixezi numele intr-un mod sensible.

  • Foloseste-ti inteligenta si simtul umorului
  • Fii prezent si incearca sa memorizezi
  • Provoaca-ti energia cognitiva prin conversatie

3. Metode de Abordare Alternativa: Evitarea Ceartelor

Cand vine vorba de a te cunoaste pe tine insuti si relationarea cu ceilalti, exista mereu un mod mai inteligent si mai eficient de abordare. O metoda alternativa, una de evitare a ceartelor, presupune sa renuntam la ingenunchierea sub presiunea asteptarilor sociale si sa facem un mic experiment. Ti-ai propus vreodata sa dai curs unui gand? Si, te-ai gandit vreodata ca imbunatatirea abilitatii tale de a retine numele celor cu care interactionezi poate avea, prin simpla aplicare, un rezultat pozitiv?

  • Primul pas catre o relatie de succes este ace de a te concentra si a reaminti numele persoanelor cu care interactionezi.
  • Principiul numarul 1, Dale Carnegie spune ca numele unei persoane este, pentru acea persoana, cel mai dulce si mai important sunet!
  • Alternativa pozitiva la o cearta este sa incerci sa sugerezi, sa scutesti de finalul umilitor al unei dezbateri si, eventual, sa incerci sa lucrezi impreuna, in loc sa te contrazici public.

Evitarea ceartei presupune sa eviti tentativele de a demostra ca tu ai dreptate, sa intelegem ca exista o diversitate de viziune si sa vedem ce lucruri excelente poti invata din aceasta diferenta. Invata sa-ti respecti interlocutorul, sa asculti si sa intelegi punctul lui de vedere si sa-l accepti fara a-l judeca. Acestea sunt, la sfarsitul zilei, calea cea mai inteligenta de abordare.

4. Alt mod Sa Communici Eficient Cand O Persoana Susține Ceva Gresit

Lista de mai jos consolideaza cateva metode eficiente de a comunica atunci cand o persoana sustine ceva gresit sau se afla intr-o pozitie de cunoastere inferioara fata de tine:

  • Invata sa-i repeti numele – Este bine sa te concentrezi si sa-i repeti numele unei persoane, deoarece acesta este primul pas in construirea unei legaturi intre tine si persoana cu care interactionezi.
  • Evita sa te certi – Discutiile verbale continua sa fie eficiente atunci cand o persoana se afla in pozitia de a spune ceva gresit in cele din urma. Astfel, se va putea observa ca exista ceva ce se poate imbunatati, fara sa aiba parte de disputa.
  • Fa o vizita interesanta – Uneori, o persoana ne va spune lucruri gresite, intrucat nu are idee despre ce se discuta. In astfel de situatii, putem realiza punctul de vedere al celuilalt prin a-l provoca intelectual si interactiunea prin idei mai interesante si mai profunde.
  • Incurajeaza-l prin sustinere – Este usor sa te simti deasupra unei persoane cand aceasta se afla intr-o situatie in care sustine ceva gresit. Cu toate acestea, daca le arati ca esti de partea lor, prin incurajarea cu vorbe dragute si sustinere, vei putea obtine mult mai mult prin comunicare decat prin instigarea unei dispute.

De asemenea, nu te grabi prea tare sa raspunzi unei persoane care sustine ceva gresit. Asigura-te ca ia in considerare contextul si inteleaga ideea prezentata inainte de a-ti expune parerea ta. In acest fel, vor fi luate in considerare toate aspectele tratate si vei putea comunica intr-o maniera eficienta daca se afla in prezenta acelei persoane.

In ceea ce priveste atitudinea noastra fata de functionarii publici, ar trebui sa incercam sa-i privim cu resect si sa le acordam aceeasi consideratie pe care sincer sa speram sa o primim si noi. Desi se poate intampla sa intalnim persoane lenesi, arogante si chiar incompetenti, sa ne amintim ca se afla intr-o pozitie dificila, presata de multe documente si obligatii. Daca acordam respect si consideratie acelor persoane, atunci putem crea o baza solida de comunicare bazata pe egalitate.

5. Rotunjeste Preconceptiile Despre Functionarii Publici

Majoritatea oamenilor pre-gândesc că forța publică este alcătuită din oameni leneși, aroganti și incompetenți, însă aceasta perspectivă poate fi schimbată dacă iau în considere lipsește contextul în care funcționează acestea. Un pas important este acela de a învăța să respectăm lucrurile prin care aceștia trec în fiecare zi!

Un început bun este acela de a învăța să îi respectăm Alt mod se cuvine prin folosirea numelor adecvate. De exemplu, prezentați-vă mereu când vorbești cu un funcționar public, apoi repetă numele lor, pentru a demonstra că–l recunoști și îi oferi respectul cuvenit. Aceasta poate fi o provocare enormă pentru majoritatea dintre noi, însă trebuie să fie principalul punct de plecare.

Este important să înțelegem că și funcționarii publici au sentimente, iar modul în care îi abordezi poate influența sarcinile cu care au de lucru și felul în care servesc publicul. În loc de a le insulta când greșesc, spune-le că vrei ca lucrurile să se rezolve cât mai repede și că ai încredere că se vor face cele mai bune aranjamente. Merită să îi recunoaștem implicarea și dăruirea de care dau dovadă în munca pentru care sunt platiti.

Foloseste-ti urmatoarele trucuri pentru a schimba modul tau de gândire despre funcționarii publici:

  • Invata sa fii empatic și să abordezi fiecare persoana într-un mod care o face sa se simta respectata
  • Nu lua și nu trata lucruri mărunte de-a gata, ci pur și simplu oferă-ți respect și fii pregătit sa accepti situațiile neplăcute
  • Afirmă lucrurile pozitive despre funcționarii publici și, dacă e cazul, foloseste-ți assessmentul corectiv într-un mod constructiv

Spunând “La revedere” ș

Intrebari & Raspunsuri

Q: Alt mod pot sa invat sa-mi retin numele prietenilor?

A: Principala metoda recomandata de Dale Carnegie pentru a-ti aminti numele persoanelor cu care interactionezi este simpla: sa-l repeți in momentul in care faci cunostinta. De exemplu, repeta-i numele pentru a te asigura ca l-ai retinut, dar in mod diplomatic. Fii politicos si prezintal-i pe cel care-l cunoaste completand cu un amanunt dragut. In plus, incearca sa-ti amintesti numele acestora concentrandu-te si repetandu-l in gand. Pe langa asta, analizeaza contextul si modul in care numele s-a vorbit. Aceste sfaturi te-ar putea ajuta sa-ti amintesti numele celor din jur.

Concluzii

Cuvintele și sfaturile pe care le-ai auzit astăzi, de la Dale Carnegie, sunt cred că ne va ajuta pe toți să ne descurcăm mai bine atunci când vine vorba despre relațiile noastre interumane. Să ne amintim valorile și sfatul lui Dale Carnegie: relațiile sunt cea mai importantă calitate în viața noastră și trebuie tratate cu cea mai mare atenție și respect. Să nu ne lăsăm influențați de sentimente, ci să acționăm din respect și datorie – astfel vom începe să ne construim propria cale către succes și multă fericire. Cu un start bun, ne urează acest material!

Leave a Comment