Cuprins in Word: Cum sa il creezi? – Tutoriale Office

Cuprinsul este un element esential al oricarui document, indiferent daca este vorba despre un raport, o lucrare de licenta sau chiar o carte. Acesta ofera cititorului o imagine de ansamblu asupra documentului si ii permite sa navigheze cu usurinta prin continutul acestuia.

In acest tutorial, vom explora modul in care puteti crea un cuprins in Microsoft Word.

Primul pas este sa deschideti documentul in care doriti sa adaugati cuprinsul. Apoi, mergeti la tab-ul “Referinte” si selectati optiunea “Cuprins”.

In fereastra care se deschide, puteti selecta unul dintre formatarile predefinite sau puteti personaliza cuprinsul prin selectarea optiunii “Personalizat”.

Dupa ce ati selectat formatarea dorita, puteti adauga titluri si sub-titluri in cuprins. Pentru a face acest lucru, trebuie sa selectati titlul sau sub-titlul si sa faceti clic pe butonul “Adauga titlu”.

Dupa ce ati adaugat toate titlurile si sub-titlurile, puteti modifica formatarea cuprinsului. Puteti schimba fontul, dimensiunea fontului, culoarea si alte optiuni.

In final, puteti salva cuprinsul si puteti reveni la documentul dvs. pentru a continua lucrul.

Acesta a fost un tutorial despre Alt mod sa creati un cuprins in Microsoft Word. Daca urmati acesti pasi, veti fi capabili sa creati un cuprins profesional si sa navigati cu usurinta prin documentul dvs.
Bun venit si persoanelor noi in lumea oferita de Office! Daca inca nu stii ce inseamna sa faci un cuprins in Word, acest tutorial este potrivit pentru tine. Radu, de la Officeninja.ro, ne va arata ce significa sa facem un cuprins si Alt mod sa o facem in mod eficient si rapid. Vom invata sa evitam greselile frecvente, Alt mod ar fi adaugarea numarului de pagina direct in cuprins. De asemenea, vom invata sa folosim codurile de heading si update to match selection pentru a ne asigura ca cuprinsul arata exact așa Alt mod ne dorim. Vom invata, de asemenea, Alt mod sa facem ajustari la codurile noastre in cazul in care sunt necesare schimbari, reducand astfel timpul petrecut la editare. Acest tutorial va fi unul foarte util si va oferi informatii utile in crearea cuprinselor in Word. Suntem gata sa incepem? Să pornim!

In acest articol:

1. Cuprins in Word: Ce inseamna si Alt mod sa-l creezi

Ce inseamna Cuprins in Word si Alt mod sa-l creezi

Cuprinsul este utilizat pentru a oferi cititorului o imagine de ansamblu a continutului documentului si, de asemenea, face navigarea usoara. In acest scenariu, vrem sa cream un cuprins pentru documentul Word folosind optiunile native de cuprins disponibile.

1.1. Formatare

Pentru a crea un cuprins eficient in Word, in primul rand insertam titluri de capitol si subtitluri pentru fiecare sectiune. Acestea trebuie incluse in documentul dvs. cu un format specific, marcat ca „Titlu de capitol (Heading 1”), „Titlu de secțiune (Heading 2)” etc. Iar textul selectat va fi evidentiat si va avea un stil personalizat bazat pe fontul, dimensiunea si alte elemente. Acestea pot fi modificate la nevoie prin deschiderea meniului Font si selectarea titlului și a subtitlului corespunzator.

1.2. Utilizarea optiunii Cuprins

Dupa ce ati formatat titlurile si subtitlurile documentului, atunci putem introduce cuprinsul inteligent in Word. Atunci când faci clic pe opțiunea “Table of Contents” din fila de referințe a documentului, optiunea va genera automat lista de conținut.

  • Din meniul acestuia selectati “Custom Table of Contents”,
  • Selectati “Update Table”,
  • Alegeti numarul de nivele pe care doriti sa le folositi (de exemplu, Titluri de Capitol si Subtitluri)

Dupa realizarea acestei etape veti obtine un cuprins personalizat pentru documentul dvs.

2. Erori de evitat – ‘Alt mod sa nu’

Oamenii invata din greselile altora, asa ca haide sa vedem Alt mod sa faci corect un Cuprins in Word. Un “Alt mod sa nu” ar fi sa faci din textul ales titluri de capitole si sa adaugi, manual, numar pagina. Aceasi operatiune se repeta in cazul in care exista modificari in Cuprins, lucru ce devine o experienta ineficienta.

Intr-adevar, exista o modalitate de a te asigura ca totul functioneaza corect. In Bara de Meniu, din partea References gasesti optiunea de a adauga Cuprins, apasand butonul “Table of Contents”. Desi lucrurile isi schimba aspectul, acest lucru nu este suficient pentru Word. Programului ii vor trebui indicii despre ce inseamna titluri de capitole (Headings) si subtitluri (Heading 2).

Foloseste optiunea de “Update to Match Selection” din partea dreapta pentru a indica la ce se refera titlurile capitolelor. Acest lucru are si plusul de a te asigura ca formatarile titlurilor nu se schimba. In cazul unui Cuprins, daca formatarile schimbate sunt:

  • Fontul folosit;
  • Mărimea fontului;
  • Stilul fontului;
  • Alinierea.

Atunci, nevoia de a folosi aceasta optiune devine evidenta. Trebuie insa sa retii ca ai nevoie sa aplici acelasi stil pentru fiecare titlu.

3. Accesezi Table of Contents – Primul Pas

Table of Contents – Primul Pas

Daca cauti un mod usor si eficient de a crea un Table of Contents în Word, atunci trebuie sa incepi cu alegerea titlurilor de capitole. Practic, trebuie sa spui Word-ului care sunt titlurile de capitole, de subcapitole si, în general, cam tot ce vrei sa fie cuprins la lucrarea ta.

Pentru aceasta, în partea de References, cauta Table of Contents. Daca dai click pe acesta, el va zice “No headings found” deoarece, pentru ca Word-ul sa stie ce cuprinde, el trebuie sa stie ce titluri de capitole ai folosit.

Pentru a-i arata Word-ului care sunt capitolele pe care le ai, cauta-le în document si selecteaza dreapta pe tirlitul dorit, Home>Heading 1. Selecteaza aceasta optiune de fiecare data când vei vrea sa adaugi un capitole sau un subcapitol. Pe lânga asta, daca ai mai multe capitole cu formatari diferite, asigura-te sa actualizezi stilul alegerii contnudului.

Dupa ce ai selectat toate capitolele tale, aceasta ce ai nevoie sa faci este sa updatezi continutul pentru ca el sa fie recunoscut de Word. Pentru acest pas, odată ce ai adaugat toate capitolele, cauta în partea de References>Table of Contents si dă click pe aceasta. Word-ul va actualiza de acum continutul si îti va arata un Table of Contents.

Acum ca îti stă Table of Contents din Word la îndemână, nu mai ai nevoie sa numeri fiecare pagina manual si sa mergi prin tot documentul updating informatia pentru Table of Contents atunci când ceva este schimbat. În loc să faci asta, poti folosi optiunea Table of Contents pentru a face acest lucru mult mai usor.

4. Transformarea textului in Headings

Pe parcursul acestui video, Radu, scriitorul de pe Officeninja.ro, ne-a prezentat Alt mod nu trebuie sa ne facem Cuprinsul in Word. Mai exact, el ne-a prezentat Alt mod sa nu transformam textul intr-un Cuprins prin modalitatea de a numerota toate pagini si a adauga manual numarul de pagina. Acest proces nu este eficient, deoarece, daca se schimba ceva nou, sau alte modificari ce implica o pagina in plus sau in minus, trebuie sa refacem acel Cuprins.

Totodata, el ne-a prezentat Alt mod se realizeaza aceasta transformare: trebuie doar sa selectam textul si saDam click dreapta pe partea asta, sa selectam Heading si sa apasam pe Update to Match Selection. Acest buton ne asigura ca formatarea textului ramane aceeasi, dar totusi transformam textul in un Heading. Pentru a fi siguri ca tranformarea a functionat, apasam din nou pe Table of Contents, iar acesta va afisa cuvantele din originalul nostru de text, transformate in Headings.

Prin urmare, vom avea:

  • Un Cuprins eficient, care sa reflecte cu exactitate fiecare pagina a documentului nostru;
  • Un Cuprins intuitiv, prin care sa putem identifica cu usurinta toate sectiunile documentului;
  • Un Cuprins customizabil, care sa remarce elementele importante si care sa se armonizeze cu textual corporativ.

Usor de folosit, functia de reprezinta intuitiv modalitatea prin care sa obtinem un Cuprins eficient in Word.

5. Finalizarea Cuprinsului – Un Pas Urmator

Atunci cand vine vorba despre Alt mod sa finalizati cuprinsul unui document Word, este important sa faceti cea mai buna alegere posibila. Este foarte tentant sa incepi prin a scrie direct cuprinsul si sa numerotati fiecare pagina, dar acesta nu este cel mai eficient mod de a lucra. Incercati sa folositi optiunea “Table of Contents” din Outlook, dar asigurati-va ca dati comenzile potrivite pentru ca Word sa poata alege care sunt capetele si subcapetele documentului.

In primul rand, trebuie sa mergeati prin document si sa identificati elementele care ar trebui sa figuroze in cuprins. De exemplu, selectati titlul de capitol sau de subcapitol, Alt mod este exemplul vostru, apoi mergeti in Home si selectati Heading 1. Cu aceasta optiune, Word-ului ii spunem ca acel rand este un titlu de capitol. Daca vreti de asemenea, puteti apoi sa modificati formatarea, fara a schimba fontul sau dimensiunea.

Pentru a va asigura ca cuprinsul final este complet, verificati daca toate titlurile de capitol care au fost adaugate sunt incluse si in cuprins. Mai mult decat atat, asigurati-va si ca toate actiunile pe care le efectuati sunt ireversibile. Daca modificati cuprinsul, este important sa puteti sa retineti toate modificarile facute, in cazul in care exista urme de redactare sau sa facut vreo schimbare casanta. Aveti, asadar, nevoie de aceste elemente pentru a crea un cuprins profesional si structurat.

Intrebari & Raspunsuri

Q: Alt mod creezi un Cuprins in Word?
A: Cuprinsul poate fi creat folosind optiunea Table of Contents din partea de References din Word. Pentru a face asta, trebuie sa selectezi titlurile corespunzatoare si sa le marchezi ca si Heading 1, Heading 2, etc. Apoi, inainte de a adauga cuprinsul, da click dreapta pe Heading-ul selectat si selecteaza optiunea ”Update to Match Selection” pentru a-i specifica formatarea personalizata. Cand adaugi cuprinsul in document, acelasi format va fi folosit pentru titlurile afisate.

Concluzii

Cu acest video tutorial am reusit sa iti aratam Alt mod sa creezi un cuprins in Word, indiferent daca ai o lucrare scrisa manual sau daca folosesti documente si tabele mai complexe. Acest video ne-a amintit ca exista diferite variante de a lucra inteligent si eficient, astfel incat sa putem obtine rezultate cat mai satisfacatoare. Pe scurt, toata lumea poate intelege utilizarea unui cuprins, indiferent de nivelul de experienta cu care aceasta citeste tutorialele Office. Ne bucuram sa te-am ajutat sa intelegi Alt mod sa creezi un cuprins in Word si speram ca acest video tutorial ti-a fost de folos.

Leave a Comment